RainRose

UsaH difiKiRkan Esok hari

Rang Minang Ibo… November 9, 2008

Filed under: Artikel — rainroses @ 12:49 pm

SAMBUTLAH SALAM KEPULANGAN KEMBALI RainRose KE TERATAKNYA…

Ampun dua puluh satu jari berserta dengan kepala, Epa minta maaf pada kalian… baru kini Epa miliki masa yang terluang untuk menulis kembali ke laman hijau kesayangan semua orang…

Waktu ini, Epa lagi terharu setelah melihat video klip Istano Basa Pagar Ruyuang yang hangus dijilat api sambil mendengar lagu hiba dari Zalmon berkenaan musibah yang melanda Istano Basa Pagar Ruyuang.

Ranapnya khazanah urang minang, maka ranap jugalah hajat Epa untuk ke sana buat kali kedua.

Tertitis mutiara dari mata melihat keranapan khazanah urang minang…

Ibo hati urang minang hanyo urang awak yang mamahaminyo… bak kato Zalmon ‘rang minang hatinyo ibo…’

Mungkin agak terlewat untuk Epa mengetahuinya tapi kesan itu amat mendalam sehingga ia memberi ruang untuk Epa titipkan di laman hijau ini setelah berapa lama Epa kesuntukkan untuk menulis cacatan apa yang akan ditinggalkan di laman ini, tapi semuanya terbuka semula setelah melihat rakaman musibah ini…

27 Febuari 2007 – Hari ibo rang minang…

Epa 😦 Ibonyo hati…

Advertisements
 

4 Responses to “Rang Minang Ibo…”

  1. Catra Says:

    assalamualaikum epa, sudah lama awak ndak bercakap2. Sungguh takjub saya, karena masih ada orang minang yang masih merindukan kampung halamannya walau telah beda bangsa (politik memang kejam hingga memisahkan kita).
    Epa masih cinta lagu minang, salut awak.

    salam hangat
    pemuda minang

  2. rainroses Says:

    ~ sedangkan tempat kita jatuh lagi kita kenang apatah lagi tempat tumpah darah kita… lagu-lagu minang tiada tandingannya walau ke mana saja Epa pergi, ia tetap di hati… ~

    makasih catra…

  3. Ricca Says:

    Askum Epa, betul ker? Ika baru tahu. nampak sgt ika nih tak uptodate kan? Epa leh link kan x, video tuh.. nak tgoklarr…

    Salamzz

  4. rainroses Says:

    ~Salam… tak apa Ika, Epa pun baru tahu bila dah selalu bukak Youtube… masa tu tersentuh sangat hati ni tengok rumah pusaka hangus, apakan daya hanya itu yang mampu kita lakukan. ~

    ~nanti Epa cuba usahakan ye ~


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s